Rabu, 13 Disember 2017

FAKTA TENTANG FACE OIL YANG WAJIB ANDA TAHU

5 FAKTA FACE OIL YANG ANDA PERLU TAHU !
.

Face oil ternyata lebih cepat melembapkan kulit berbanding krim wajah.
.

Menggunakan minyak alami sebagai pelembab tubuh serta menyamarkan parut stretch mark sudah menjadi rawatan harian yang biasa dilakukan banyak wanita.
.

Tapi bagaimana penggunaan minyak untuk wajah?
Hmm, ternyata masih ramai wanita yang ragu memanfaatkan face oil sebagai rawatan wajah harian. Padahal, produk sebegini ada banyak manfaat yang baik untuk kesihatan wajah anda.
.

1. Sudah Digunakan Sejak Dahulu.
• Penggunaan face oil sebagai rawatan wajah memang mulai banyak dilakukan. Hal ini terlihat dari beberapa brand rawatan wajah mengeluarkan produk face oil. Sebenarnya memanfaatkan minyak alami sebagai rawatan sudah dilakukan dari dulu.
Di peradaban Mesir, para wanita terbiasa menggunakan minyak moringa serta campuran minyak biji tanaman dan peppermint untuk merawat kulit agar lebih halus.
.

2. Face Oil Dapat Digunakan Di Pagi Dan Malam Hari.
• Face oil juga bagus dipakai pada pagi hari bukan hanya pada malam hari saja. Di pagi hari cuba campurkan 1-2 titis face oil dengan pelembap wajah (nurul campurkan dengan soothing moisturizer) kesukaan anda untuk memberi kesan halus yang lebih maksimal.
.

Di malam hari sebelum tidur, hangatkan face oil pada jari tangan, lalu tekan-tekan (dap-dap) pada wajah yang telah dibersihkan sampai menyerap masuk ke dalam liang pori. Bersiaplah untuk merasakan kulit wajah yang lebih lembut keesokan paginya.
.

3. Face Oil Boleh Digunakan Oleh Semua Jenis Kulit.
• Face oil memiliki manfaat yang luar biasa untuk semua jenis kulit. Andai anda mempunyai kulit berminyak tetap sesuai untuk dipakai. Saat face oil terserap di kulit, produksi minyak alami tetap akan terkawal dengan baik. Keadaan kulit yang tetap lembap akan menghalangi kulit memroduksi minyak alami secara berlebihan.
.

4. Memiliki Daya Serap Yang Tinggi.
• Ada berbagai minyak digunakan sebagai serum wajah kerana sebenarnya face oil daya serap yang tinggi dan mampu memaksimalkan manfaat produk yang digunakan setelahnya. Face oil mampu membuat kandungan retinol, slycolid acid dan vitamin C bekerja lebih aktif hingga ke lapisan terdalam kulit sehingga produksi kolagen lebih aktif. Face oil digunkan sebagai serum juga mempercepatkan perbaikan kulit akibat bekas jerawat serta kesan buruk dari sinar matahari.
.

5. Kemampuan Melembapkan Lebih Tinggi Dibandingkan Krim Wajah.
• Tekstur minyak mampu bekerja dengan lebih cepat berbandingkan pelembap krim wajah. Sifatnya larut lebih cepat ketika masuk ke dalam kulit wajah membuat fungsi melembapkannya pun menjadi lebih efektif.
.

Akhir sekali, manfaatnya yang mampu melindungi wajah dari dehidrasi.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi singgah komen