Jumaat, 1 Disember 2017

LIPBALM TANPA PLUMBUM

Sempena Maulidur Rasul hari ini
Jom basahkan bibir dengan selawat dan lembapkannya dengan lipbalm Mary Jardin

Say No to PLUMBUM!
Say Yes to BEESWAX!

Ehemm, #lipbalm  #MaryJardin mengandungi besswax jer tau and no plumbum.
Kena tau tu

Jom  kita chitchat sikit perihal plumbum yang ramai anti sangat ni dan juga #besswax yang elok untuk bibir gadis-gadis dan mak gadis sekalilah.

Si lebah menghasilkan madu kan?
Tetapi lebah juga menghasilkan lilin alami atau biasa dikenali dengan BEESWAX. Lilin lebah ini ternyata sangat baik untuk mengatasi masalah bibir kering dan selalu membuat bibir kita terlihat lebih basah dan seksi.

Karena sifatnya lilin lebah adalah alami jadi sangat baik untuk merawat dan menjaga bibir anda terlihat segar dan basah. Kandungan pada Beeswax terbukti memberi kelembapan alami pada bibir.

Selain tidak menimbulkan alergi pada bibir, Beeswax juga dapat menyatu dengan berbagai bahan pembuatan kosmetik lainnya.

Beeswax  berfungsi sebagai pelembap bibir dan , mengubati bibir kering. Dan yang paling utama Beeswax juga mengandungi vitamin A yang bermanfaat untuk melembutkan dan menyegarkan bibir serta membangun kembali sel kulit bibir.

Jangan lupa lipbalm mary jardin  hanya menggunakan Besswax sahaja ye.

Sementara , plumbum pula merupakan bahan kimia yang telah digunakan berkurun-kurun lamanya. Ia di-klasifikasikan sebagai logam berat yang tidak mempunyai sebarang faedah dari segi kesihatan dan disifatkan sebagai racun. Apabila seseorang tersentuh atau terhidu sesuatu benda yang mengandungi plumbum, ia boleh meresap masuk ke dalam badan dan kekal di dalamnya dalam tempoh yang lama.

Bahaya ke Plumbum ni?

Ya, plumbum boleh menyebabkan masalah pembelajaran, kurang beri tumpuan, penguasaan bahasa dan tingkahlaku seperti lemah dalam pelajaran serta tabiat lebih agresif. Wanita hamil dan kanak-kanak kecil paling mudah terjejas.

Untuk wanita pula ia boleh menyebabkan kanser buah dada, masalah mandul, keguguran, menganggu sistem peredaran darah dan bengkak bibir yang serius

Mengapakah pumbum dimasukkan ke dalam lipticks/lipbalm?

Plumbum atau lead dimasukkan ke dalam lipbalm/lipbticks untuk menjaga agar bibir tahan pengoksidaan udara (oxidation), tahan air (waterproof) dan  tahan lebih lama (long lasting) terutama yang berjenama dan diimport.

Pernah tak bibir korang jadi camni bila lama-lama pakai lips tu? Ni salah satu contoh la kesan logam plumbum yang paling ketara ada dalam lipstik @ gincu yang hari-hari kita guna .

Jelitawan sekalian,  lipbalm Mary Jardin tiada plumbum ye jadi jangan risau lipbalm MJ tidak akan merosakkan bibir tetapi maintain lembap dan segar. Manis lagi ada😍

Harga berapa?
RM25 jerr

Selamat berlipbalm semua

#asmah
#mjthechampion

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi singgah komen