Jumaat, 9 Jun 2017

BAGAIMANA MARY JARDIN MEMBANTU MASALAH KULIT BERMINYAK


TAHUKAH ANDA?

Kulit wajah berminyak adalah disebabkan oleh kelebihan sebum yang dirembeskan oleh kalenjar sebaceous.

Sebum merupakan zat lilin yang berfungsi untuk membantu kulit, namun pengeluaran sebum yang berlebihan boleh mengakibatkan kulit wajah menjadi berminyak dan punca masalah jerawat.


TIP MERAWAT KULIT BERMINYAK

1. Pembersih
Sangat penting sekali membersihkan wajah untuk mengawal kulit yang berminyak berlebihan. Tapi, jangan membersihkan wajah secara berlebihan kerana dapat menyebabkan kulit kering pula. Menariknya Facial soap maryjardin memang di nasihatkan untuk diguna 2x sehari sahaja.

2. Pelembap
Kulit yang telah dibersihkan akan hilang kelembapannya. Penting untuk kita mengganti kelembapan kulit semula. Kita dapat mengembalikan tingkat kelembapan kulit dengan menggunakan pelembap. Alhamdulillah dalam maryjardin terdapat faceoil yang boleh bertindak sebagai pelembap.

3. Penyegar
Penyegar biasanya digunakan setelah membersihkan wajah dan ini menjadikan wajah kelihatan segar. Jangan risau, beli face oil boleh dapat sekali fungsi pelembap dan penyegar pada wajah.

4. Pengelupasan
Pengelupasan dapat membantu menanggalkan sel kulit mati dan dapat menghilangkan minyak yang menyumbat pori kulit. Pengelupasan tidak hanya bermanfaat untuk membuka pori tetapi juga dapat menyingkirkan bintik hitam dan bintik putih pada wajah (blackhead dan whitehead). Detoxclaymask dalam MJ dapat menjalankan tugas ini tanpa kesan yang menyakitkan pada wajah.

5. Pelindung matahari
Pelindung matahari dapat membantu melindungi kulit dari kesan terbakar (sunburn) dan kedutan. Serum dalam MJ mengandungi SPF 30 sebagai pelindung matahari dan terbaik serta sesuai dengan cuaca orang Asia.

Masih lagi ingin mencari skincare lain selain Mary Jardin?





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi singgah komen