Jumaat, 8 September 2017

MY PASSION DUNIA PENDIDIKAN KHAS DAN MARYJARDIN

Saya suka dan sangat bahagia dengan tugas saya sekarang.

Walau ada yang memperlekehkan tugas murni ini, namun saya peduli apa. Biarkan mereka berkata-kata apa sahaja. Dah mulut mereka. Yang penting saya tak kacau hidup mereka. Saya teruskan usaha saya untuk terus mengumpul saham akhirat.

"Alah...takat jadi cikgu pendidikan khas, apo sangat la hai. Ajor a,b,c tepuk2, nyanyi2. Balik. Sonang bona". Ayat itu biasa saya dengar bila saya jawab "mengajar budak pendidikan khas"

Pedulikan mereka. Mereka bukan siapa-siapa pun dengan saya. Hanya kenalan. Jadi tak perlu ambil hati.
Lainla kalau encik suami yang berkata-kata macam tu, memang akan terasa hati.
"Memang buat bodoh je lah kalau dia nak pinjam wet den, memang den bior kebulor la jwbnya, haha"😜😜


Menjadi guru pendidikan khas bukan semudah yang disangka dan difikirkan oleh kebanyakkan orang. Hanya mereka yang terlibat tahu realiti di dalamnya.

Kita perlu tahap keikhlasan yang tinggi. Tahap kesabaran, sikap penyayang yang tinggi juga. Namun kita juga perlu tegas supaya mereka menjadi manusia yang berguna pada masa akan datang.

Kasihan lihat mereka dengan serba kekurangan fizikal atau mental, namun perlu tegas agar mereka mampu hidup berdikari akan datang.

Sabar dalam melayani mereka dan kita juga akan berbahagia bersama mereka.

Dan saya sentiasa berpegang pada kata-kata ini"Ingatlah dalam serba kekurangan mereka akan antara tangan mereka yang akan menarik kita ke syurga.

InsyaAllah Aamiin

Alhamdulillah Kita Insan Terpilih


Layan jiwang jap memalam ni..hihi

Sape ingat lagi part akhir filem hindustan Dil To Pagal Hai?
Part hero and heroin atas pentas.

Sikit la saya bagi skripnya
"What can I tell about Rahul?
Where do I begin?
Kadang-kadang dia macam malaikat
Kadang-kadang macam syaitan
Kadang-kadang ...............
Kadang-kadang ................

Apa kah semua itu?
Pagal dikatakan maksudnya gila, terlalu suka, terlalu sayang, terlalu minat @ passion
Passion?

Passion saya semestinya dalam dunia saya sekarang, dunia pendidikan khas dengan anak-anak OKU
Kadang-kadang mereka menenangkan
Kadang-kadang mereka buat kita hilang sabar.
Kadang-kadang mereka kelakar
Kadang-kadang mereka memang blur, bukan buat-buat blur.
Semua itu tidak melemahkan passion saya terhadap mereka.

Passion seterusnya terhadap bhan organik khususnya dalam bisnes #marjardin
Kadang-kadang seronok
Kadang-kadang sedih
Kadang-kadang semangat
Kadang-kadang rasa down
Tapi yang pasti bila dah jadi passion semuanya bukan halangan.
Sorry panjang skit....dah nama citer hindustan😂😂
?😉

Jom layan jap

Dil To Pagal Hai

Bila kita minat terhadap sesuatu perkara tiada apa yang dapat menghalang kita untuk melakukannnya.
Sampai kadang-kadang kita melakukannya tanpa memikirkan balasan wang ringgit atau anugerah sampingan.
Ikhlas dari hati dan mengharap redha Allah. InsyaAllah. Aamiin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi singgah komen